OT: co s neplaticem?

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Sobota Červenec 25 18:44:42 CEST 2020

Se svou pohledávkou si můžeš dělat, co uznáš za vhodné. To není žádný podraz. Pokud si u tebe koupím zboží nebo službu se splatností 14 dnů a přitom chci zaplatit za půl roku nebo vůbec, to je podraz. Nemyslím si, že bys o tom zákazníka musel informovat, pokud to není vyloženě smluvně ujednané. Já jsem už vícekrát na faktuře od dodavatele našel informaci, že se jedná o faktoring, a nikdo mě o tom neinformoval předem. Prostě to tak je. Nemám s tím problém. To není přece vůbec nic proti zákazníkovi. To je v pořádku.

Ano, nemusí se to protistraně líbit, pokud už prvoplánově chce platit pozdě. Já třeba takového zákazníka nechci. Ale samozřejmě chápu, že když jsi na něm závislý, prostě ti nic jiného nezbývá a musíš si to nechat líbit. Pak ale ani nehledáš řešení, protože je to pro tebe výhodné – máš peníze sice pozdě, ale máš.

Tuhle jsem dodával jednomu většímu zákazníkovi plasty pro 3D tisk. Jednalo se vždy tak o 5 tisíc korun, nic velkého. Vynutili si splatnost 30 dnů, že to prý jinak nestihnou zpracovat. Jenže já po tom měsíci musel zvednou telefon a nadávat jim. Udělal jsem to 3x a pak jsem jim přestal dodávat. On mi ten nákupčí ještě říká: „To jsou pro nás drobné, my ty peníze máme.“ To jim věřím, ale nejsem banka, abych jim na měsíc půjčoval peníze a ještě pak urgoval, aby mi laskavě ty drobné zaplatili.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Saturday, July 25, 2020 5:14 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT: co s neplaticem?

Jenomze tady stale hrozi ta vec, ze se tohle jednani firme libit nebude a najde si jineho dodavatele...  Navic bych je o tom mel predem informovat. Pokud to neudelam, je to z me strany na firmu "podraz".
  To neni univerzalni reseni.  A mohu si to dovolit  jen u nekoho, o kom vim, ze mi jen tak neutece ke konkurenci.
Jinde je  holt  treba cekat a cekat. Kdyz vim, ze ty penize dostanu, jen to trva dele,  tak se s tim necha  zit.  Jen s tim musi clovek pocitat. Razim heslo ze jsou lepsi penize pozde, nez zadne. Ja mam dokonce jednoho  zakaznika, ktery vzdycky plati az pred koncem roku. Dohodli jsme se na tom, on k tomu ma sve duvody a ja mam jisteho zakaznika. Beru to jako sluzbu a ustupek. Kdyz se s nim nedohodnu ja, vim minimalne o dalsich 3 lidech, kteri to radi udelaji.