OT: Dotazy k FreeCadu

Milan B. milan na bastl.sk
Čtvrtek Červenec 23 22:52:12 CEST 2020

Tie modre veci su v podstate pomocne ciary alebo objekty. Vo vykrese sa
daju pouzit ako referencne prvky pre biele objekty.

Napriklad ak chcem umiestnit kruznicu doprostred obdlznika, mozem to
urobit takto:
   - nakreslim biely obdlznik
   - v oboch uhloprieckach nakreslim modre ciary a zafixujem ich v
rohoch (constraint bodka v kazdom rohu)
   - nakreslim modry bod a zafixujem ho na obe modre ciary (constraint
oblucik s bodkou) - tym ho dostanem do priesecnika modrych ciar
   - nakreslim bielu kruznicu a stred umiestnim na tento modry bod
(constraint bodka)
... odteraz nech budem robit s obdlznikom cokolvek, kruznica bude vzdy
uprostred

Modre constrainty su v podstate meracie nastroje. S objektom sa da
manipulovat a hodnota constraintu sa meni. Da sa pomenovat a na jeho
hodnotu sa da odvolavat vo vyrazoch. Treba davat pozor na to, ze pri
pomenovani sa zmeni na "cerveny", treba ho zmenit nazad na modry v
zozname constraintov (prave tlacitko, zmenit referencnost)

Kota - ak merat, tak je na to bud nastroj pravitko (zda sa ze nefunguje
v sketchi) alebo sa da nakreslit modra ciara medzi dvomi bodmi a k nej
pridat modry dlzkovy konstraint

Posuvanie - vpravo dole v liste sa da prepinat rezim ovladania. Zvolte
taky rezim aky vam vyhovuje.

Az na par much FreeCAD je super.

-m-