Způsoby kreslení dokumentace (bylo: Re: OT: v čem nakreslit DWG pro pálení laserem)

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Červenec 22 12:08:04 CEST 2020

Když jsme u toho stylu kreslení a rozvedu to trochu bokem: rozeznávám
inteligentní a idiotský způsob, "systém" je mi celkem fuk, jedná se o
to, zda mi výkres pomůže, nebo ne.

Abych to ilustroval na konkrétním příkladu servisní dokumentace k
elektronickým přístrojům:

způsob Philips apod.: označení součástek pouze číslem, žádné zvýraznění
důležitých signálových cest, žádná napětí v důležitých
bodech....šílenost. Každou blbost aby člověk hledal na několika listech.
Ale nejspíš to bude "hluboce systémové".

způsob japonských manuálů: vše potřebné a důležité je na jednom
schématu, využívají se barvy (i když ne nutně, protože zároveň je
rozlišení tloušťkou čáry apod.), někdy tam jsou i oscilogramy, vše zcela
logicky navazuje a není potřeba to dohledávat jinde.

Podobně to je i s jinými druhy výkresů. Ale chápu, že pokud někde někdo
s klapkami na očích (tj. bez potřeby vidění a vnímání souvislostí)
"jede" denně výrobu toho samého dílu, pak mu stačí (a dokonce snad i
vyhovuje) to, co já nesnáším...

--
Jirka