Mikrokrokování --> Re: EAGLE - negativni text do rozlite plochy

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Středa Červenec 22 08:33:33 CEST 2020

Zdar,

Mikrokrokování se celkem věnuje Jirka na RoboDoupěti: http://robodoupe.cz/
Pro mne podstatné je, že mikrokrokování zvětšuje plynulost pohybu, ale není stabilní. Tedy je většinou je výhodné přecházet z polohy A do polohy B pomocí mikrokroků, ale zároveň by měl člověk dbát na to, aby motor končil svou cestu v některé ze stabilních poloh.

Mimochodem - zajímavá je situace u polovičních kroků, kdy budím dvě cívky současně. Pak je celkem podstatný rozdíl, jestli budím motor napěťím, nebo proudem.
Nějaké tlachy jsem o tom psal tady: http://forum.robodoupe.cz/viewtopic.php?f=20&t=1302&start=10#p11095

---------- Původní e-mail ----------

Od: Pavel Kutina <hw na prelude.cz>

Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>

Datum: 21. 7. 2020 22:27:24

Předmět: Re: EAGLE - negativni text do rozlite plochy

Takže z pohledu stability polohy je pro mne opravdu výhodnější ten mikrokrok
snížit až někam k hranici mechanického rozlišení? Aktuálně mi to plave do
setiny, takže s těma závitovkama by mi bohatě stačil "celokrok", zajímavé,
takhle jsem se na to nikdy nekoukal. Asi se to podepíše na plynulosti chodu,
ale vyplývá mi z toho, že snížením mikrokrokování na tom Z o nic nepřijdu -
tedy vlastně jen o tu "polohovou nejistotu", a vzhledem k tomu, že tu frézku
používám spíš jako 2.5D, tak mne bude chyba v rovinnosti (i když je to pořád
asi v mezích vůlí) bolet víc, než drsnější svislá šikmá hrana. Za mne tedy
vidím spíě pozitiva, mám někde chybu v ůvaze? Pořád mluvím jen o ose Z.

Pavel Kutina