Re: OT: v čem nakreslit DWG pro pálení laserem

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Červenec 21 22:36:19 CEST 2020

No, v Linuxu je nativním 2D CADem LibreCAD nebo QCAD, ale oba (ve free
verzi) neumějí *.dwg, ale pouze *.dxf a to ještě jen v nějaké starší
verzi (ta např. neumí diakritiku v písmu).

Existuje ovšem věc jménem Teigha, resp. nově ODA Converter
(https://www.opendesign.com/guestfiles/oda_file_converter) - bývala open
source (a takto se dá najít v repozitářích), dnes je alespoň trial.

Jsou i on-line konvertory, je jiuch hodně, za všechny třeba
https://cloudconvert.com/dxf-to-dwg

Jinak já osobně bych tedy kreslil v Libre Office Draw (jakýkoliv CAD mi
dodnes připadá naprosto neintuitivní a nepřirozený), ale ten z
vektorových formátů umí exportovat jen do *.emf, *.eps, *.svg nebo *.wmf

Dia nebo Inkscape umějí exportovat do *.dxf.

S *.dwg je potíž zejména proto, že se jedná o proprietární formát...

--
Jirka