Re: OT: stkrytá volání (bylo: Re: OT: nova hracka)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Červenec 11 19:43:40 CEST 2020

Pak to už nechápu vůbec.
Co když volá manželka/dítě o pomoc po havárce z půjčeného mobilu?
Co když volá někdo z nějakého VoIP, kde se díky technické
nekompatibilitě číslo nepřeneslo?
Co když ... ?

I přes pokročilou demenci mi ještě zbylo stále dost kognitivních
schopností abych bez velkého úsilí a docela rychle vyhodnotil, jestli
daný hovor je pro mě žádoucí nebo nikoli. A určitě to umím vyhodnotit
líp něž nějaký telefon, který umí jen vyhodnotit je/není číslo volajícího.

Pokud už mi (velmi zřídka) zavolá nějaký nabízeč, tak to ukončím dvěma
větami "Omlouvám se, nemám zájem. Na shledanou."
Chci být slušný, takže nikdy nikoho neposílám do pr..., protože si umím
představit, kdo tak asi volá. Jsou to většinou nějací brigádníci nebo
short-time pracovníci. Tedy nějací studenti, matky na mateřské a
podobně. A opravdu nemám žádný důvod jim nadávat. Tahle práce je
stresující a nepříjemná, tak k tomu nemusím přispívat ještě i já.

A snažím se to ukončit opravdu rychle (po zjištění předmětu nabídky) a
nenechat je vykecávat, z ohleduplnosti k nim i sobě. Jinak to je i mě
stojí zbytečně čas, takže 2 rychlé věty jsou (podle mě) to správné
řešení. A podle rozhovoru s některými těmito lidmi vím, že i pro ně je
to tak nejlepší. (jako brigádu to dělal při studiu třeba můj synovec)

Napsal jsem "po zjištění předmětu nabídky", protože někdy si je opravdu
poslechnu. Zvlášť když se jedná o něco, co stejně zvažuji. Ne, že bych
to pak vzal rovnou od nich, ale je to další informace pro rozhodování.

PL