RE: OT: stkrytá volání (bylo: Re: OT: nova hracka)

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Sobota Červenec 11 04:46:05 CEST 2020

Ne, není to pravda. Finanční úřad ani policie už dávno nemají skrytá čísla. Já jsem nikdy neměl potřebu své telefonní číslo skrývat, ať už se jednalo o pevnou linku, VoIP nebo mobil. Mám svá čísla na webu volně dostupná. Nemám dokonce jiná čísla než tato. A nemám problém si telefon ztišit, aby nezvonil, když nechci, aby zvonil, když spím apod. Nevadí mi, když mi zákazníci volají v noci nebo o víkendu, protože hovor v tuto dobu prostě nepřijmu. A koneckonců oni ani nevolají. Naopak, když volá někdo důležitý nebo kamarád a mám ho v seznamu, klidně ho vezmu a pokecám i o víkendu nebo v noci. Já s tím nemám problém, u mě je to vyřešeno. Také máme SMSky, e-maily, messengery, dopisy apod. Jeden můj známý má skryté číslo a ví, že když mi chce volat, musí si ho odkrýt. A dělá to, protože se jinak nedovolá.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Saturday, July 11, 2020 1:03 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: OT: stkrytá volání (bylo: Re: OT: nova hracka)

Ale to už jsme tu řešili a  nevyřešili.
 Ne vždycky se volající chce skrývat, běžně identifikace nemusí projít při zahraničním hovoru z VoIP zařízení.
To samé při určitých havarijních stavech sítě se může zobrazovat jen část "+420" , podobně při volání ze skupinových čísel, pobočkových ústředen, kde je vždy nějaké jednotné zastupující číslo většinou s jednotkami v řadě na konci.
 Volal mi kamarád z SRN, že tam zůstal viset, abych pro něj přijel. Ač se nikdy "neskrýval" tentokrát byl bez  "call ID".
Volal i manželce, jiným lidem přede mnou, nikdo mu to nezvedal. Od té doby jeho manželka "skáče" i po skrytých číslech :-)
 Nebo může mít volající pro to nějaký reálný   důvod proč to dělá.
Naštěstí máme dobu, kdy se můžeme svobodně rozhodnout skrytá čísla nebrat - nikdo nás k tomu nemůže nutit.
Já je běžně zvedám,  vždycky mám totiž možnost s tím šlehnout.  Za poslední 2-3 roky se mi nestalo, že by to byl nějaký šmejd, nahaněč, nebo šmelinář.
Před Vánoci volal  člověk ze skrytého čísla, vyklubal se z něj zástupce firmy Macom. A že jsem se před 2 lety registroval v soutěži v Friedrichshafenu včetně telefonního čísla a adresy.
Byl slušný, tak jsem mu to nepoložil a čekal , jak se to bude vyvíjet. Nabídnul mi zdarma katalog součástek s tím, že si mohu jednu součástku z označeného sortimentu vzorků  zdarma objednat.
Nechtěl adresu ( tu měl z té registrace) nic...sice jsem čekal nějaké ale...
Ale opravdu dorazil balík s cca 2kg katalogem, cena toho balíku ( poštovné ) byla cca 45 dolarů.. Tak jsem poslal dopis s odtrženým perforovaným listem s MRF151G. A za cca 3 neděle byl tranzistor doma.
Opět drahé poštovné, na obálce nápis "sample" , uvnitř tranzistor a přívěsek Macom.
Kamarád co tam byl se mnou ( OK1PVT ) se také registroval a tomu poslali nějakého pavouka s 6-ti servy jako stavebnici.

V CZ  takhle "skrytě"  volají i z finančáku, policie a v poslední době i kouzlo skrytého čísla u nás  objevili  i Wifi provideři - technici.
A naopak - já skryté číslo s malými výjimkami používám už dlouho. A je skvělé, že už  mi klienti nevolají přímo, ale prostřednictvím dispečinku. Jinak bych se z toho asi zbláznil.
Hodně lidí už ale zase skrytá čísla zvedá.

V praxi to  vypadá asi takhle:

"slíbili mi, že mi někdo zavolá a nikdo nevolal"
"volal jsem vám, vy jste to nezvedal"
"nikdo nevolal - podívejte" ( ukazuje výpis hovorů na telefonu )
"tady - to skryté číslo , to jsem já"
" a jak to mám vědět, skrytá čísla neberu "
"proč?"
"protože  z něj volají šmejdi"
" já nejsem šmejd"
" a proč tedy jste skrytý?"
"aby mi zákazníci nevolali, kdybych každému volal z viditelného čísla, tak si ho každý  napíše a bude mi volat v pátek večer, když bude mít problém a to já nechci.
chci mít také nějaké soukromí. zákazníci si myslí, že všechno uspíší, když budou volat rovnou technikovi. tak to dřív bývalo a kvůli tomu už jsem teď skrytý "
"a jak se vás tedy dovolají? "
"nijak! zákazníci mi nemají volat! jsou na to postupy, mají to ve smlovách -  když mají závadu, nějaký problém, zavolají na  číslo ze smlouvy - dispečera a on pak problém řeší a případně přidělí na někoho z nás"
"nojo to chápu, ale já skrytá čísla nezvedám, může volat šmejd ..."
"šmejdovi s tím seknete, to je jednoduché, to je to červené tlačítko"
"vy ze mě děláte blbce"
" ne to bych si nedovolil, jen vám radím!  To zvednutí a idetifikace šmejda vám nezabere víc jak 10 sekund! "
" a když bude volat v zápětí zas?"
"tak to pak už nezvednete, pravděpodobnost, že vám zavolá šmejd a pak hned já, nebo někdo z techniků bez identifikace je téměř nulová"
" jo, tak já už to budu zvedat"
" jo, volají ze skrytého čísla i policajti, finančák atd.. "
"fakt?"
"opravdu!"
" a proč?"
" nezlobte se já už nemám čas se tu s vámi vybavovat, čeká na mě zákazník co mi zvednul telefon a jsem s ním domluvený"
" a kdy tedy přijdete ke mě?"
"  až to zase  přidělí dispečer, zavolá vás nějaký technik  a domluví podrobnosti"
" tak já budu čekat na skryté číslo"
"ano, nemusíte se toho bát, když to bude šmejd, tak mu to položíte. Kdykoliv během hovoru tím červeným tlačítkem"
"jasně, to já kolikrát na sluníčku nevidím na display kdo volá a taky to zvednu, co kdyby to bylo něco důležitého! to je vlastně to samý! "
"nashledanou"