Re: Řízení RGB led se společnou anodou

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Středa Červenec 8 17:32:16 CEST 2020

Zdravím,

ještě tady špekuluji nad zapojením toho HV9910C.

Datasheet je poměrně úsporný a absolutně neříká nic o potřebné velikosti
cívky a kondenzátoru paralelně k LED.

Našel jsem nějaký devkit,
http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/Offline-Intelligent-RGB-LED-Light-System-Solution-00002691A.pdf

a v seznamu obvodových prvků je použita cívka o hodnotě 6,8mH. To mě
pekelně překvapuje - při spínací frekvenci kolem 100kHz mi to přijde
jako hodně přehnaná hodnota.

Ale ještě více mě zaráží paralelní kondenzátor k LED,  hodnota je
6,8uF.  Ten kondenzátor ze zdroje proudu udělá zdroj napětí, tj pro
ledky podle mě nevhodný režim. proč tam vlastně vůbec je? Nestačil by
nějaký hodně malý na eliminaci spínacích špiček diody a fetu?

Petr