Re: Srážka vlaků (bylo: Re: RFID uvod do problematiky)

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Středa Červenec 8 11:36:06 CEST 2020

Nehladam problemy, len som nieco technicke pre zeleznice riesil, tak mam o
nieco viacej informacii a podrobnejsie predstavy ako
"zoberiem mobil, PC  a za hodinu mam napisanu, otestovanu appku,ktora
vyriesi vsetky problemy zeleznic za poslednych 100 rokov",
Preto som pisal, ze je to sirsia problematika.
Predpisy musia ( mali by) riesit podla moznosti vsetky situacie, ktore by
mohli nastat -> teda nie hladanie problemov, ale premyslene, vyskusane z
praxe, (aj nehodami) ziskane situacie.
Ich predpisy vznikali desiatky rokov a ciastocne sa upravuju, nie su to 100
rokov nemenne stare papiere s logikou (a technikou) spred 100 rokov.
A samozrejme to nie su ani High-Tech vystrelky, ktore zaziaria a zhasnu o
par tyzdnov... o rok, ked sa pokazia, tak jediny sposob opravy je vyhodenie
celeho systemu
a nakup noveho, najlepsie za co najvacsie peniaze, alebo druhy extrem - od
studenta, co to spravi medzi pivom v piatok  a skuskou v pondelok.

Zoberte si napr. Zakon o cestnej premavke ( podla ktoreho ste robili
vodicak ). Tiez je tam zodpoednost na vodicovi a mnohe situacie su osetrene
dvojmo ( vodic 1 nesmie urobit xxx a vodic 2 nesmie urobit yyy ).

Pozrite si napr.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A1_jednotka_680   (Pendolino)
Vyrobca tiez viacere veci "zlahka neriesil" a riesit ich musel dodatonce,
pripadne sa "riesili" trate, aby mohol vlak premavat...  Vlak bol
prezentovany ako HighTech a musela ho tahat z trate obycajna ( nemoderna )
diesel-elektricka lokomotiva.
Upravuju sa cesty, semafory, ... , aby mohlo po nich ist nove auto, lebo na
pouzivanych semaforoch pri prechode auta bude "farebna hudba" namiesto
spravneho svetla  ?
Je riesenim nepouzivat semafory na cestach - ved kazdy vodic si moze
nainstalovat appku na mobil a tak sa budu riadit krizovatky a bude sa
riadit podla nej ?

Pre mna je vhodnejsia cesta viacej studovat potreby a poziadavky, ako
presadzovat jednoduche, rychle, priamociare, lacne, ...  ( a pre cielovu
skupinu nepouzitelne ) riesenia.

Dodo

st 8. 7. 2020 o 9:50 Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com> napísal(a):