Re: Srážka vlaků (bylo: Re: RFID uvod do problematiky)

Úterý Červenec 7 22:32:22 CEST 2020

nejspíš se dá vymyslet víc věcí, než ta apka. Třeba vysílačky s dosahem
kilometr a pokud jsou vlaky v dosahu a není jeden z nich ve stanici, je
zle.
Problém je, že dráha vznikala za rakousko-uherska a její organizační
struktura nějak v té době zamrzla. Nejde až tak o skutečnou bezpečnost,
ale o to, aby bylo všechno v souladu s předpisy - aby nikdo za nic
nemohl. Takže než tam dát mobil s apkou, nebo i tu vysílačku, raději se
použije zabezpečení stylem, že se fíra musí zeptat. Nezeptá se, nebo mu
to dispečer řekne špatně, má smůlu.
Při tom přes všechnu tu proklamovanou bezpečnost se zase na jiné nehodě
ukazuje, že tam jsou ve skutečnosti strašné zmatky. Jak vloni vykolejil
ten nákladní vlak, protože vjel 90 do opravovaného úseku, kde měl jet
30, vyjmenovali asi tři způsoby, jak měl být fíra o snížení rychlosti
předem informován a místo toho mu to poslali jen na tablet, kam se
nepodíval.
Když občas sleduju seriál Letecké katastrofy, tam se po každé nehodě
řeší, co je potřeba změnit (organizačně nebo technicky), aby k tomu
příště nedošlo. A taky to změní. Tento princip by se na dráze taky hodil.

Anděl