Re: Srážka vlaků (bylo: Re: RFID uvod do problematiky)

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Úterý Červenec 7 22:12:21 CEST 2020

Na dráze je to všechno na jedné straně o spolehlivosti celého systému,  což se musí prokázat už ve fázi návrhu ještě na papíru. A potom o penězích, protože v porovnání s auty je vlaků doopravdy málo. A potom je tu ještě stáří jak infrastruktury, kdy staniční zabezpečovací zařízení z roku 1950 je normálně provozovaná věc a nikoliv muzeum, a lokomotiva stará přes 40 let to samé.Děláme co můžeme, nebo co nám dovolí - peníze, MD, EU, ... Tomáš OK2MTM
-------- Původní zpráva --------Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz> Datum: 07.07.20  21:56  (GMT+01:00) Komu: hw-list na list.hw.cz Předmět: Re: Srážka vlaků (bylo: Re: RFID uvod do problematiky) Ono se v těch striktně centrálně řízených odvětvích (železnice, letecká doprava atd.) asi jednoduché věci dost špatně prosazují.Aby se tam něco dalo použít, tak k tomu musí být 2m vysoký balík všelijakých certifikací a osvědčení. Takže místo aby se něco jednoduchého použilo, tak se nepoužije raději nic.Příklad z nedávné minulosti, který jsem v té době hodně sledoval. Problém MCAS u letadel Boeing 737 MAX.Pokud to někdo nesledoval nebo už zapomněl, tak technická podstata problému byla v tom, že na letadle sice byla 2 čidla AoA (měří úhel náběhu), ale pro vyhodnocení v MCAS se používalo jen jedno z nich. Navíc střídavě vždy pravé nebo levé (po každém letu se to přepnulo na to druhé čidlo). No a protože to čidlo selhalo, a nebylo možné ho porovnat s druhým, tak MCAS poslal to letadlo dolů. Nebylo tam ani žádné ověření plausibility daného signálu.No a jediné čidlo bylo zapojeno proto, že kdyby se použila obě, tak už by musela nastoupit výroba té hory osvědčení a certifikací.Tak to raději vědomě udělali blbě. To nevymyslíš.PL***********************Dne 7.7.2020 v 19:21 Jan Kuba napsal(a):> Zrovna jsem si dnes říkal - technologie se dramaticky vyvíjejí a dnes > se zase srazily na Karlovarsku vlaky. Zajímalo by mne, kdy ta > technologie dorazí i k železnici.> Dokážu si představit poměrně jednoduché zařízení, které hlídá polohu > soupravy a pokud se v rámci jednokolejné trati k sobě dvě takové > blíží, spustilo by to v kabině nějaký alarm. Nebo ještě lépe rovnou by > to samo duplo na brzdy.> Neznám systémy zabezpečení na železnici, ale proč už něco podobného > nefunguje? Stále je vlaková souprava řízena nějakým strojvedoucím, > který může selhat. Je to jen člověk a stát se to může, lépe řečeno je > třeba s tím počítat.>> V době, kdy jsou automobily vybavené různými asistenty, které dokáží > zašlápnout auto před případným nárazem do před ním jedoucího vozu tu > nemáme zabezpečení vlaků, které se chybou obsluhy řítí proti sobě.> Co je špatně? Kde je problém, nebo co jsem přehlédnul?> Pokud někdo něco o takovém  zabezpečení na dráze víte, dejte prosím > vědět. Zajímá mne to.>_______________________________________________HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.czHw-list na list.hw.czhttp://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list