RFID uvod do problematiky

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Úterý Červenec 7 09:48:04 CEST 2020

Ahoj,
s RFID jsme v minule firme dost delali. Obecne se pouzivaji 3 skupiny
frekvenci:
LF: (125kHz, 134.2kHz) Maly dosah. 134.2kHz (tiris od TI) je uzpusoveny pro
pouziti v prumyslovem prostredi - ten jsme pouzivali. Nasim cilem bylo cist
na par cm (nesmelo to cist vic nez nejakych 20cm - to uz byl taky problem).
Kouzlenim + tagy velikosti fixu na tabule se slo dostat (kde bylo treba) na
vzdalenosti do par m.
HF: (vsemes ty 13.56MHz) - ty jsme zrovna nepouzivali ;-D Tady byva bezne
vetsi vzdalenosti (metry) a moznost cist vice tagu v dosahu soucasne.
UHF (868MHz): ty jsme pouzivali pro identifikaci v nizkych desitkach metru
pro zeleznicni vagony. Ponekud problem byl, ze pri trose smuly (radove 1x
za mesic) to precetlo tag, ktery byl prokozatelne nekolik stovek metru
daleko u zcela jine ctecky.

S cim podle me zkusenosti budes bojovat:
- vhodna 'selektivita' cteci vzdalenosti (aby cetl v tech dverich, ale
necetl na stole pobliz, necetl kdyz ten geret nekdo ponese po chodbe kolem
hromady dveri do ruznych labaku)
- poznat, ze pristroj skutecne opustil labak (ne, ze ho nekdo jen prenasel
v labaku z jednoho stolu na druhy a nesl ho prlis blizko dveri a podobne)

Takze za mne - moc spolehlive to nebude.
BR,
Marek