RFID uvod do problematiky

balu balu na k-net.fr
Úterý Červenec 7 09:23:29 CEST 2020

Zdravim osadenstvo,

vcera som bol na elektrofakulte a zaujala ma jedna nedokoncena
diplomovka, ktora by bola pre nas labak velmi uzitocna. Chalan robil
'asset management' pomocou RFID technologie. V laboratoriu sa na kazdy
predmet (napr. pristroj) prilepi RFID tag a ked to bude niekto prenasat
cez dvere tak to zaregistruje, ze pristroj opustil miestnost, pripadne
do ktorej miestnosti sa presunul. Velmi uzitocne, presne take by sa mi
hodilo.

V RFID som nepolubeny, takze by som sa chcel spytat na nejake rozumy,
ako to vobec funguje :-) Je tam niekolko frekvencii, atraktivne vyzeraju
HF tagy na 13MHz, napriklad
https://www.hellermanntyton.com/competences/rfid-tracking-identification
uplne dole (tie kapsle, sestuholniky).

Da sa taketo citat nejakym rozumne velkym zariadenim pri dverach, bez
toho aby sa musela kazda polozka prikladat ku citacke? Alebo
preformulujem otazku, ak by som chcel vyssie spomenute (citanie na
dialku), ktore frekvencie su pouzitelne?

Ako to funguje ked je spolu v mensom objeme viacej tagov, daju sa
nezavisle precitat?

b.