A je to tady!

Úterý Červenec 7 09:10:11 CEST 2020

Tyhle systémy fakt nemohou fungovat tak, že když je všechno podle norem,
všechno chodí :-) Nevím, jaké kmitočty se používají u zamykání auta, ale
téměř s jistotou odhaduji, že si automobilky neplatí licenci na svoje
kmitočty a jede to na bezlicenčních sdílených pásmech. Už z principu -
není tam právní ochrana proti rušení. Třeba dnes již hodně profláklé
pásmo 433 MHz je sdílené pro různé malé ovládací vysílače s výkonem do
20 mW a tím je omezen i jejich dosah, ale jsou tam i radioamatéři (to
pásmo je jejich) a ti mohou s neomezeným výkonem vysílat do libovolné
antény. Takže takový vykecávající se radioamatér dokáže až na několik km
vymazat signál těchto malých vysílačů a všechno při tom odpovídá
povolovacím podmínkám.
Nebo úplně jiný příklad z dlouhých vln, který jsem řešil v karlínském
rádiu. Dávali jsme tam DCF hodiny, ze kterých vysílají časové znamení.
Jenže po nějaké době namontovali do sklepa velkou UPS pro celý barák a
hodiny, včetně všech DCF budíků v budově ztratily signál. Anténu pro
hodiny jsem přendával na terasu. Firma, která montovala tu UPS, tam
přitáhla spektrák, přeměřovali vyzařování do elektroinstalace a
odpovídalo to normě. Jenže tady je problém v tom, že rušení se ve
většině případů měří až od 150 KHz (kde začíná DV rozhlasové pásmo), ale
DCF má 77,5 KHz. Tam to už nikdo nesleduje.
Anděl