Řízení RGB led se společnou anodou

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Červenec 6 08:23:54 CEST 2020

Zdravím,

řeším jak řídit RGB led se společnou anodou. Jsou to 3W ledky, takže
číňan píše 700mA na kanál.

Společná anoda to trochu komplikuje - většina modulů a IO předpokládá,
že mám k dispozici oba vývody.  Napájené to bude z 24V, takže lineární
režim nepřipadá úplně v úvahu. Neb Uf je někde max 3,2V pro B a
protopený výkon masivní.

Jedno z možných schemat je níže - jen proud přes Source R není úplně
100% vypovídající, ale spíše orientační. To by mi nevadilo - nepotřebuji
to hnát do krajnosti, takže můžu nastavit rezervu. Potřeboval bych aby
frekvence PWM byla poměrně hodně vysoká - kvůli velikosti L, takže přímé
řízení z CPU není úplně možné. (100kHz pwm v cpu běžně nedají). Celkem
by tam mělo být 9 kanálů (3ks RGB led).

Moc rád bych na to nějaký IO, ke ktrému připojím RGB led, L a on se
postará o řízení proudu, ale nic nenacházím.

Další možnost je jedním stepdown snížit napětí a použít nějaké lineární
drivery, tady se zdá, že by cesta mohla být snažší.

Je něco co jsem opominul?

Petr