Re: Závada kávovaru - vyřešeno

Jiří Majzlík Nemeček jirry na centrum.cz
Sobota Červenec 4 21:26:05 CEST 2020

Zdravím s updatem,

po mnoha večerech jsem to zřejmě rozlousknul.

Příčiny byly vlastně tři, všechny souvisely s čidlem průtoku vody. On to
čidlo možná někdo měnil, celkově byl ten kávovar dost rozvrtanej.

Jednak, to čidlo bylo zapojené až za čerpadlem, správně má být před.
Těžko říct, jestli to nějak zvlášť vadilo.

Dále byl nespolehlivý GND spoj od čidla ke kontroléru. Kontrolér pulzy
od čidla registroval, ale když jsem tam připojil Zajícův čítač, ten
nenapočítal nic rozumného. Drátek jsem vyměnil, spoje propájel, čítač
ožil, kávovar nikoli.

A za třetí, to použité čidlo dávalo jiný počet pulzů, než kontrolér
očekával. V servisním menu to ukazuje množství přečerpané vody a to
nesedělo s realitou.

Vztah pulzy - litry řeší kalibrační konstanta, která se dá změnit.
Přepočítal jsem ji, změnil a heuréka, stroj se rozeběhnul a chodí jak
hodinky. Původní hodnota byla 77, nová je 120 (čeho, to nevím).

Co budu povídat, byla to poučná výzva a kdyby nic jiného, donutilo mě to
opravit si osciloskop (pradědek BM566A, vyhořel Z zesilovač). Jinak je
ten kávovar docela pěkná mašinka, v dílně by se mi docela líbila.

JMN