A je to tady!

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Červenec 3 14:00:53 CEST 2020

BTS generacie 2, 3 a 4G maju max vykon 20W
BTS 5G maju vykon medzi 0.2W a 120W (snaha je pokryt co najmensie uzemie co najmensim vykonom a mat co najviac BTS,
preco je to tak je logicke)
Telefony 2, 3, 4 maju vysielaci vykon do 2W (cim novsia generacia tym nizsi vykon)
Telefony 5G maju vysielaci vykon 200mW
10m od 120W 5G veze budete mat okolo hlavy menej nez 1uW.

Takze panika rozhodne nie je na mieste...

j.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláda Andel
Sent: 3. júla 2020 12:53
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: A je to tady!

No je logické, že čím větší šířka pásma, tím musí být pro stejné pokrytí (a pro stejný typ kódování) vyšší výkon vysílače. Když se protestovalo proti starým vysílačům mobilních operátorů na barákách, nejspíš to i někdo měřil a tohle by fakt mohlo být horší.
Využití tak velké rychlosti v mobilu si trochu nedovedu představit a jak říkají, že to využijou "chytrá města" a průmysl - no připadá mi, že pro těch pár čidel (teploměry, vlhkoměry, naplnění odpadkových košů) stačí taky o několik řádů nižší rychlosti. A tam, kde je potřeba rychlost přenosu, je obvykle k dispozici wifina. Ale třeba to opravdu k něčemu bude...
Anděl