OT: A je to tady!

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 2 23:54:21 CEST 2020

S proutkaři je poměrně slavnej experiment, co nechal udělat myslím A.C. Clark: Se školníkem prohrábli zasněženou cestu ke škole, do sněhu zahrabal nějakou železnou věc a pak prošel cestu s magnetometrem. No a studenti cestou do školy dostávali do ruky virgule. Cestu natáčela kamera. Vyhodnocení bylo, že se dělaly tečky v místě reakcí virgule. Nakonec se do toho přidal graf z magnetometru. Závěr celkem jasnej, pravděpodobnost výskytu tečky silně korelovala s dB/dx a nejvíc před a za železem.

No a pak je ještě James Randi a ten má nadaci, která dost dlouho nabízela „jackpot“ tomu, kdo první předvede něco nadpřirozeného. Pán je myslím fyzik a zároveň kouzelník, tak zná jak triky fungujou. Částku postupně zvyšovali, až na 1 M$. Ale zatím úspěch 0 %. Občas jsou z toho hezký show, kde někdo něco předvádí a pán to vždycky prokoukne:-)

Ale teď jsem se dočet, že „Million Dollar Challenge has been terminated“. Tak nevím.

PH

Od: Vláďa Anděl
Tak nevím. Za socíka se říkalo, že co Čech, to technik. Lidi museli
aspoň teochu věcem rozumnět, aby si doma mohli ledacos udělat, nebo
aspoň opravit. Takže když už nic jiného, nějaká představa, jak věci
fungují, mezi lidma byla. Taky když si člověk koupil třeba rádio nebo
magneťák, součástí papírů k tomu byly technické parametry a i podle nich
si to aspoň někteří vybírali. A bylo tam dokonce i schema - i když
stejně nebylo moc z čeho vybírat...

Dnes mi to připadá, že většina společnosti je na zcela jiné, "konzumní"
úrovni. Výrobky se rozdělují na "značkové" a "neznačkové", lidi ztratili
potřebu udržovat si alespoň základní přehled. Samosřejmě doba je
složitější. Stále je něco nového, kdo to má sledovat. A do toho přišli
obchodní predátoři, kteří lidem nakecají nesmysly, aby jim dokázali něco
prodat. Na tyhle predátory taky lidi dřív nebyli zvyklí, ale za 30 let
se snad už mohli adaptovat a nenaletět na každý nesmysl. Není to jen ten
"popelník" proti 5g sítím a rozhodně to není jen česká záležitost. Vždyť
i v Rakousku se prodávaly krabičky, které mají odfiltrovat el. energii z
jaderných elektráren. Zrovna nedávno jsem s někým řešil odstranění
vlhkosti ve zdech a říkal jsem mu, jak na to přes elektroforézu. Ten
člověk si na to koupil za dlouhé peníze krabičku, kterou pověsil na
stěnu a má to má vysoušet elmg vlnama a protože to bylo drahé, nemoh
pochopit jak to že to nefunguje :-)

Trochu jsem se, hlavně přes přítelkyni, dostal k věcem, které fungují,
ač je fyzika nezná. Zatím co hledání vody virgulí ovládá kde kdo a
studnař mi řekl, že za práci svého proutkaře ručí, jsou i věci
složitější, jako přístup k vědomí. Znám jen pár lidí, kteří tyto
schopnosti mají. Jenže pak je spousta těch, kteří ač ty schopnosti
nemají a rejžují na tom těžké peníze. Až jsem se jednou naštval a
umístil jsem na svůj web tohle povídání.
https://vaelektronik.cz/bastl/mimo_tema.html

Anděl