Tiskárna Zebra - přímý tisk přes POST požadavky z https

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Pondělí Leden 27 15:28:05 CET 2020

Zdravím konferenci,

trápím se tady s tiskárnou štítků Zebra GX420d. Má vestavěný print server a
umí mimo jiné tisk přímo přes http POST požadavek. https evidentně neumí.
Problém je, že jakmile je http POST pro odeslání tisku do tiskárny zavolán
ze stránky na https, tak to prohlížeč správně blokuje jako mixed content
(nesmí se volat http požadavky z https stránky). Pokud to volám z http
normálně to funguje. Pochopitelně systém ze kterého to má tisknout nemohu
přepnout zpět na http  - musí běžet na https. A ani to už nejde v
prohlížeči (Chrome) vypnout.

Nemáte někdo s těmito tiskárnami zkušenost?

Popsal jsem to tady:
https://webtrh.cz/442448-primy-tisk-tiskarnu-zebra-prohlizece

edit: teď koukám, že už tam mám odpověď na jedno řešení, ale stejně by mě
zajímalo, jestli to nejde vyřešit nějak víc elegantně?

Další variantou je posílat tisky přes FTP, které tiskárna také podporuje.
Ale nedaří se mi to realizovat pouze javascriptem (bez server side scriptu
jako třeba php), jelikož pochopitelně tiskárna je na jiné LAN než server
... a tunelovat to mi nepřijde moc stabilní s ohledem na nějaké budoucí
update atd ...

Potřebuji to tisknout z prohlížeče na různých zařízeních (včetně androidu),
takže nějaké obezličky jako browserPrint od Zebry nepřicházejí v uvahu.

JP