RE: hoblování flash

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Pátek Leden 24 12:12:20 CET 2020

IMHO se da vybrat za stejne penize jiny PN s integrovanou EEPROM a neresit jak udelat z lopaty hrabe...

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jindrich Fucik
Sent: Friday, January 24, 2020 11:00 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: hoblování flash

Ahoj,

mám midrange PIC procesor, který nemá EEPROM, ale má jen Flash s možností emulace (SAF).
Chtěl bych do té emulované části ukládat nějaká data o velikosti 4 bity, blok má velikost 32 slov.

Pokud si správně pamatuji, tak na hoblování má největší vliv "mazání".
Proto pokud budu dělat to, že zapíšu svojí hodnotu do spodního byte prvního slova a dám si pozor, aby nepoužité bity v daném byte zůstaly "1", pak při dalším zápisu zneplatním tento byte tím, že ho přepíši celý na 0x00 a moje informace zapíšu do horního byte prvního slova (bez mazání bloku), zase při změně smažu tento byte na 0x00 a použiji spodní byte druhého slova a tak dále, tak vlastně teoreticky prodloužím životnost té flash 64x je to správná úvaha?