Osadzovanie pcb china

Jan Brož brozj na email.cz
Čtvrtek Leden 23 16:46:59 CET 2020

Dobrý den,

zrovna JabloPCB nebo Hokami nejsou úplně ideální příklady. Jsou to velké
firmy nastavené na určité typy zakázek a zákazníků a pro ně osazení např. 50
ks DPS "smetím" opravdu není žádný zajímavý obchod. Resp. reálná cena je
hodně vysoká vzhledem k jednoduchosti takové zakázky. Zkuste si představit,
že by jste např. na obchodním oddělení Penamu poptávali výrobu 10 bochníků
speciálního chleba (no flame, je to jen příklad)... Na rychlou
nízkoobrátkovou výrobu jsou tu jiné firmy - HC electronics, ADDAT, (možná
ještě) Safiral, Tron a další. S tím podle mě souvisí i způsob poptávání/
předávání podkladů. JLC, JPCB a další, kam jen nahrajete gerber data a BOM
končí u osazení, takže nic víc ani nepotřebují a dá se to jednoduše
zautomatizovat (sem nahraj gerbery s určitou strukturou a sem BOM). V reálu
je ale velká část výroby a výrobků ještě o spoustě dalších kroků a s tím
souvisejících podkladů - FW pro naprogramování, výkresy kabeláže, lakovací
předpisy, montážní předpisy, výkresy mechanických prvků a spousta dalšího.
Té dokumentace můžou být ve výsledku stohy v různých formátech a to už se
těžko automatizuje natož automaticky naceňuje. Proto to podle mě vždy skončí
u formuláře typu "tady nám nech na sebe kontakt a sem nahraj zip archív a až
se tím prochroustáme, tak se ozveme".

Ve zkratce - rozhodně nejsem proti osazování v CN, pro spoustu typů zakázek
to je výhodné, jen chci upozornit na míchání jablek s hruškami v tomto
konkrétním případě a ano, trochu ty české firmy obhájit.

---------- Původní e-mail ----------