Re: vnitřní odpor baterie při různém zatížení...

Středa Leden 22 22:54:57 CET 2020

Záleží, co to je za baterii. U průmyslové NiCd (s tekutým elektrolytem,
se špuntama pro dolívání) se nejdřív musí reakce rozběhnout. Kdysi jsem
tady pro někoho dělal takový spínč, který si z baterky vzal impulz 700A
10ms. Napětí na 12V NiCd baterii během impulzu kleslo asi o 2V a před
koncem impulzu se zase začalo zvedat. A to byla startovací baterie
(mysím že články KPH80), z které se startují lokomotivy. Se startovací
Pb autobaterií ten pokles byl sotva znatelný a měl charakter úbytku na
vnitřním odporu (v době impulzu se neměnil s časem).
Když jsme dělali zkušebnu na NiCd baterky, metodika měření vnitřního
odporu byla taková, že se článek nejdřív zatížil menším proudem, pak se
proud zvětšil a vnitřní odpor se počítal z toho rozdílu.
Anděl