RE: Záhadná "oprava" fotozávory

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Leden 22 22:51:19 CET 2020

Já bych viděl vysvětlení docela jednoduše LEDka už je "vysvícená" nebo fototranzistor naproti ztratil citlivost, takže už ho světlo přímou cestou nestačí vybudit. Když se mu ale pomůže ještě trochou světla, které by na něj za jiných okolností nedopadlo (odrazný prvek), dostane se za hranici a sepne.
Řešil bych to nejobyčejnější IR optozávorou z GMka, která tam buďto sedne přímo, nebo jí pilkou na železo nebo nějakým pilníkem rozpůlíš a připájíš ty půlky namísto původních součástek.

Jakub Šerých