Re: Záhadná "oprava" fotozávory

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Středa Leden 22 09:00:28 CET 2020

Pokud chceš experimentovat, tak hledej starší mobilní telefon, který
tedy není zase tak starý, nějaký, který už má fotoaparát, ale ještě tak
kolem 1MPX. Ty mají špatné IR filtry a to se ti zrovna hodí. Skrz ten
foťák se podívej do světla diody. Sázím na to, že místo ● (světlomet ze
škodovky) dostaneš ○ nebo dokonce ◌ (světlomet z bmw). Prostředek diody
je unavený, plast je unavený, takže většina energie jde mimo prostředek
a tím pádem potřebuješ přisvítit z boku.

Taky můžeš měřit voltmetrem napětí na tom foto tranzistoru a zároveň
máchat po okolí bílejma (červenýma, infra červenýma) předmětama.