OT: skolstvo na piatok alebo ako pokazit presnost merania

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Leden 22 08:17:59 CET 2020

[preposielam]

Ahoj,

este mam jeden taky ranny dodatok, ku tomu vsetkemu, co som uz k tejto
teme napisal.

Použití timeru není vyhnutí se µA, ale zvìtšení dyn. rozsahu, protože
12b je na 180R-330M trochu málo, i když zrovna metoda s dìlièem tomu
trochu pomùže, nebo se rozlišení plynule komprimuje smìrem od støedu.

Este ma dnes rano pri rozjimani napadlo, ze dynamicky rozsah sa da
zvacsit aj tym, ze sa vhodne vyuziju integrovane DAC prevodniky alebo
programovatelne referencie ADC prevodnikov. Zial myslim si, ze tieto
moznosti velmi STM32 nepodporuje a preto nie su velmi zname. Treba sa
ale pozriet po inych typoch mikrokontrolerov a inych vyrobcoch,
moznosti tuna su ovela vacsie.

Linearizacia termistora sa da tiez vylepsit vcelku jednoducho pridanim
vhodneho zatazovacieho odporu, a vacsim napatovym zdrojom (myslim, ze
pre odpor 330M bude treba nejaky ten kV...), aspon jeden velky
nemenovany vyrobca termistorov to takto odporucal v jednej svojej
starej app. note.

Myslim si, ze merat tym termistorom sa da tiez relativne presne,
pokial teda clovek nepotrebuje zrovna rozlisenie 0.0001C behom par
milisekund...

Este taky male vysvetlenie ku chybe 330M a M330, cely omyl vznikol len
preto, lebo som z istych dovodov nechcel napisat rovno 330k.

A.