OT: skolstvo na piatok alebo ako pokazit presnost merania

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Leden 21 17:50:08 CET 2020

[preposielam]

Ahojte,

este si dovolim malu reakciu. Povodne som chcel zareagovat na Pavla aj
Mariana zvlast, ale skratim to do jednej odpovede.

Jeden pohlad na webovu stranku a rychle spocitanie nejakych dvoch
cisel... Myslim si, ze da viac odpovedi ako nase kecanie tuna v
konfere. 2575,- , pekne mechanicky spracovana krabicka a 20-30cm
keramicka trubicka s termistorom a papiermi dali odpoved aj na nase
kecanie ohladom principu merania.

Pre mna meranie teploty termistorom je dnes len cista zabavka na
skratenie si volneho casu... Kedze to je zalezitost uz viacerych
rokov, nie teda len tych dvoch ci troch poslednych, tak som okolo toho
cosi robil a stravil som nad tym par vecerov, tak snad teda nejaku
predstavu okolo toho, co to vsetko obnasa mam. Vratane teda toho ako
to z Excellu ci vlastnej malej C-appky vtiahnut do mikrokontrolera,
teda takej uz klasiky pic16f874... Takze moje kecanie v konfere su z
mojho praktickeho bastlenia. A ako velka vacsina ludi na vianocnej
listovici, robil som aj s 24bitovymi prevodnikmi. Takze poznamka
"Probe connection: 4-wires with shield" je pre mna ta definitivna
bodka za tym, ako to robia profesionali.

Okrem toho tato debata ma naucila, ze merat sa da aj timerom, bol to
taky refresh mojich vedomosti v pamati, zistil som, ze do merania
teploty robi aj Pavel, a zistil som kolko stoji taky tuctovy "hitech"
- pristroj. Takze za mna same pozitiva.

A.

p.s.: Akurat by som chcel vidiet tu slovensku zakladku, ktora da na
jeden pokus s meranim teploty pre sudentov 2575,- E... :)