PowerLine internet zkušenosti

Jindroush jindroush na seznam.cz
Úterý Leden 21 20:18:10 CET 2020

Zdravím,
má prosím někdo zkušenost se subj?
Zajímala by mě spolehlivost, přenosová rychlost, rušení, co tomu v
domácím rozvodu vadí apod.

Problém, který řeším, je ten, že chci přitáhnout internet k 60m
vzdálenému sloupku (mám tam krabici se spoustou místa) a přemýšlel jsem
takto:
1) bezdrát - vyloučeno prodejcem, prý velmi nespolehlivé
2) vykopat přes zahradu novou drážku - to bych utrpěl devastující
zranění hlavy manželčinou motyčkou
3) ke sloupku vedou dvě chráničky, v jedné je desetižilový datový kabel,
v druhé je silový kabel pro motor. Není tam provázek - ale protáhnout
FTP/UTP bude asi dost těžký, navíc se kolem toho dřív bagrovalo, takže v
kdoví jakém stavu ty chráničky jsou. Plus jsem vyčetl názory, že UTP
kabel v zemi nic nevydrží (i když jsem našel nějaké outdoor varianty).
Navíc nemůžu teď právě bez náhrady ani jeden ten kabel vytáhnout.
4) další varianta, kterou považuju za dělo na vrabce, je vlákno a dva
nějaké media převodníky - navíc stále trvá problém s protahováním.

Poslední věc, která mě napadla jsou právě ty Powerline adaptéry, trochu
je rozkuchat a připojit přímo na ten silový kabel. Holé moduly jsem
svojimi klíčovými slovy vyhledáváním nenašel.

--
Jindroush <jindroush at seznam.cz>