zapojeni/prepojeni zastrcky prumyslove 230V/32A na bytovou 230V/16A..

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Leden 15 19:47:21 CET 2020

Ja mam se svareckou ( invertorem ) jeden neprijemny zazitek.
Mel jsem od  tchana pujceny nejaky  invertor.
Kdyz jsem s tim varil drzak k vratove vyplni a upadla mi zemni svorka (
minus svarecky, kleste ) od tech vrat.
Behem chvile se upekl cely  privodni kabel ke svarecce a v rozvadeci se
mohutne zakourilo.

Nejakej "vul" totiz propojil v tom invertoru ochrannou zem s minusovou
vystupni svorkou ( klestemi ) .
A a kdyz upadla, tak veskery svareci proud tekl od vrat zemi a dale   tim
ochrannym vodicem az do rozvadece  a do svarecky.
A krasne se to v te gume upeklo, v rozvadeci zlutozeleny k zasuvce taky
cely cerny, jak se skvaril. Nastesti privod byl tlustsi, tomu se nic
nestalo.

Takze pozor na to, at jsou vystupni svorky oddelene  a nespojene s
ochrannou nebo dokonce pracovni zemi napajeciho privodu!!