Ledka, integraac a 220

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Leden 12 20:38:12 CET 2020

Jo to je ono. Když tam bude např. 90 LED v sérii, tak je účinnost dobrá, ale rozsvěcí se mezi 260-290 V.

Ten CYT3000B je na tohle lepší, má LEDky rozdělené na 4 sekce a podle napětí je postupně připojuje, takže využije většinu sinusovky. Ale na fázovou regulaci to asi taky nebude, cestou budou 2 plynulejší a 6 zcela skokových změn, když přibyde/ubyde sekce.

Ten odpor se musí dát drátovej, pak neodejde. Ale je drahej a velkej. Slouží k ochraně usměrňovače před nabíjecím proudem kondíku.

PH

From: Jan Kuba
Tenhle obvod je v Tesla LED filamentové retro  žárovce.  Vše je (včetně kapacitoru za můstkem) v patici žárovky. Našel jsem ji vyhozenou a rozebral.
Před tím můstkem byl SMD odpor 4,7Ohmu a byl přerušený - jasné kurvítko.

Měřil jsem to  a na těch filamentech je okolo 300V, proto ta žárovka nelze rozumně stmívat klasickou fázovou regulací.
Celá regulace je tak v 5 procentech dráhy regulátoru.

Ale líbí se mi tyhle žárovky, neboť neruší.