Ledka, integraac a 220

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Leden 12 16:19:53 CET 2020

Dle doporučeného zapojení SM2082B je jasné, že je to lin. stabilizátor (není
tam akumulační prvek, ani cesta pro rekuperaci energie, takže se Uin-Uled
musí vytopit. Žádná modulace to neokecá. Základem dobrého použití je, že
tento rozdíl musí být malý.

Přímo v DS je vzorec pro účinnost:

n*Vled/Vin

Tzn. pokud je relé na 270 V DC, je to pro něj vhodný regulátor:-)

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jaroslav Lukesh
Tak jsem to díky vhodným klíčovým slovům z toho datasheetu přec jen našel.
Je to

SM2082B

a určitě funkční variantu nebude vyrábět jediná firma.

K provozu stačí usměrněné síťové napětí, odpor co definuje proud a
kondenzátory po čínsku vynecháme, jsou drahý a zbytečný když to bez nich
funguje, že.

Není to lineární stabilizátor, to by topilo. Mají to řešené pulsním šumem,
ve spektru z EMI jsou vidět uzly generátoru šumu, nebo vidím trávu růst.

I na to relé to má použití, dá se to řídit spínáním Rext. 5mA relé nesepne,
když jmenovité má 70 a 60mA na sepnutí bohatě stačí.

Vzhledem k těm MHz modulace ale kdoví co se v tom relé bude dít, aby
neudělalo černou díru nebo tak něco do stolu.

Nicméně je to zajímavý šváb a budoucnost beztrafových i výkonných spínaných
zdrojů co se vejde do konektoru, který se nerozteče se kvapně blíží.