RE: Čína (ali, atd) v roce 2020

Zdenek zdej na atlas.cz
Sobota Leden 11 08:40:31 CET 2020

Nedávno mi Číňan poslal zásilku Belgickou poštou. Opravdu to cestovalo přes Belgii a zajímavé na tom bylo, že v trackingu ČP se to objevilo až Belgii. Podle čínského trackingu se to pod stejným číslem dalo sledovat už z Číny.
Mělo to malou hodnotu, ale uvažoval jsem, jak by to bylo u dražší zásilky. To by se CLO / DPH řešilo s belgickou celnicí, kde to vstoupilo na území EU?
Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Josef Zeman
Sent: Friday, January 10, 2020 9:56 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Čína (ali, atd) v roce 2020

Párkrát mi přišlo něco většího přes PPL. To Číňan poslal někde z EU,
takže o clo nešlo. Žádnou platbu nechtěli. Číňanovi jsem za doručení
nic neplatil.
Tady bylo možná štěstí, že to chytili na celnici. Originál krabice
ještě v bublinkovém obalu, ale označeno L, takže by se možná pošťák
snažil vyvrátit dvířka od schránky, až by to tam rval. Nedávno mi
takhle část zásilky zničili. Na tloušťku to prošlo, tak to tam narvali.
Pro mne je výhodou rychlost. Plná moc poště a pak ještě doručení...
Minule trvala stejnou dobu cesta z Číny na hlavní poštu jako zbytek
cesty na Prahu 4. Pak odpadne možnost, že to na poslední míli někdo
zdemoluje.

Zeman