Re: Bezpečnosť zariadenia

Čtvrtek Leden 9 10:18:08 CET 2020

Vždycky je to o bezpečnosti napájecího adaptéru. To, jestli máte zařízení
plastové nebo kovové nebo s čím se dotýkají plošňáky, je úplně jedno. Jak
máte adaptér s koncovkou, vždycky se ho uživatel může dotknout.

Napájecí adaptér musí být s dvojitou izolací = třída ochrany II. (A
samozřejmě s malým výstupním napětím.)

(Druhá možnost je napájecí adaptér s připojením na PE, pak může s ním může
být spojené 0VDC na výstupu. Typicky notebookové adaptéry bývají s
dvoužilovou nebo třížilovou šňůrou, obojí je bezpečné, jen ty s tou
dvoužilovou někdy slabě brní.)

Pavel Kadečka.

st 8. 1. 2020 v 20:59 odesílatel Róbert Šuška <suska.roobert na gmail.com>