Re: MCU s nejmenenší spotřebou.

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Leden 8 21:20:35 CET 2020

To většinou ničemu nevadí, ale jednou mi to vadilo na nějakém ARMu, tak jsem
udělal, že se po prvním spuštění použije build time +10 sekund.

Hodně moderních MCU má nějakou podporu pro RTC, od toho banálního timeru,
kde sekundy pak přičítá probuzený program, až po plnohodnotné RTC. V
podstatě to má každej, co má nohy pro druhý, pomalý krystal.

Ještě tip: Pro exaktní zjištění, jak dlouho to půjde na baterku je nejlepší
dát místo ní přiměřený C a změřit, za kolik minut ho vybije z napětí plně
nabité baterky na konečnou vybíjecí hodnotu.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Richard Kaliciak
mne teda ano. Aj ked AVR, mapr. MEGA256, ma v sebe RTC, tak to je len
take polovicne RTC.
Treba ho naprogramovat, nastavit a ked sa resetne procesor alebo ked
nahrajem novy program, tak je cas znovu na nule.
Externe RTC s baterkou bezi dalej aj pocas programovania procesora.

Alebo robim nieco zle?

Richard Kaliciak