Re: MCU s nejmenenší spotřebou.

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Leden 8 16:12:32 CET 2020

Mě by třeba nikdy nenapadlo dávat k MCU RTC:-)

Používám AVR a ty mají režim, kdy je celý procesor zasleepovaný a běží jen
timer 2. Na něj se zapojí 32k krystal. Zbytek se pak jednou za čas probudí a
běžnou rychlostí provede co je třeba. Např. ATmega88PB žere v power-save při
3V 1-3 µA podle teploty.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jindrich Fucik
Sent: Wednesday, January 08, 2020 1:51 PM
To: HW-news
Subject: MCU s nejmenenší spotřebou.

Ahoj,

Potřeboval bych udělat RTC, s trochu složitější logikou, ale ne o moc. Takže
hledám procesor, který udržím velmi dlouho při životě na tužkových
baterkách.
Zatím mi vychází PIC12F629 nebo PIC16F15313, tam jsem u obou někde kolem 8μA
při použití krystalu 32768 a napájení 2x AA = 3V

U těchto procesorů si mohu dovolit jen DOZE nebo IDLE mode, jinak mi neběží
časovač.

Nezná ještě někdo nějaký úspornější procesor?

díky

Jindra

[OT]
P.S. vím že všichni odborníci na AA baterie jsou teď u Mercedesu:
https://vimeo.com/254035263
[/OT]