Soft start

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Úterý Leden 7 15:12:05 CET 2020

Dne 07.01.2020 v 10:23 Jan Kuba napsal(a):
> Jak jsem již jednou psal. Není to jen o matematice a Ohmově zákoně a
> normách. Je to  také o zkušenostech a praxi  s těmito výrobky.
> Když jsme ale u těch výkonů lze v případě nárazového hobby    použití (
> o to tu jde ) například rozbrušovačky s příkonem 1000W použít i malou
> centrálu  650VA.
> Je ale třeba počítat s tím, že se o ten stroj při řezání nemohu opřít.
> Ze strany centrály je většinou nějaká proudová nebo tepelná pojistka.

Potvrzuji.
Na stavbě našeho RD jsme cca rok (než nám ČEZ zprovoznil přípojku)
používali levný měnič 12V/230V s trvalým udávaným výstupním výkonem
1000W za cca 2000 Kč (r. 2009, funguje doteď).

Pokosová pila Bosch (1200W) měla softstart zabudovaný a při řezání s
citem to bylo bez problémů (nařezal jsem s ní mj. cca 150m2 fošen
50x120x900 do ztraceného bednění pro stropy, běžné coulové desky na
bednění pro různou betonáž atd.). Čínský mafl 650W se bez externího
sofstartu nerozběhl (měl jsem půjčenou krabičku, značku ani typ si už po
těch letech nepamatuji). Příklepovka (900W) a vrtací kladivo (750W)
Bosch bez problémů, značku flexy už si nepamatuji, ale používal jsem ji
taky i bez krabičky se softstartem (většinou na dělení výztuže do betonu).
Výhodou invertoru je nízká hmotnost a pokud na stavbu jezdíte autem, tak
i snadno dostupný zdroj energie. Pokud použijete rozumné (čti dostatečně
dimenzované) přívody a nezapomente občas nechat běžet motor auta, abyste
si v zápalu boje příliš nevytřískal baterku (jak se mi to jednou
podařilo , tak je to v pohodě. Pochopitelně je to vhodné spíš pro
svépomoc, než pro stavební firmu, ale jde to.

jf