Soft start

Josef Zeman jozem na volny.cz
Úterý Leden 7 09:09:51 CET 2020

Použité softstarty nejsou frekvenčáky. Ty máme jinde. Spíš by se daly
srovnat s triakovými regulátory. Mám nastaveno, aby začínaly na 50 %
napětí. Kompresory mají klasicky asynchron a fungují s nimi dobře.
Rozbíhají se opravdu plynule.  Montovala je tam firma, která ty
jednotky stavěla. Jen proudová špička na té jedné fázi zůstala. Ale
motorgenerátor je měkký zdroj, jakkoli to zní blbě při výkonech ve
stovkách kVA. Když postupně narůstá zátěž, tak přibudí a přidá plyn,
ale skokové změny regulátor není schopen z principu uregulovat. Na
domácí použití kočičky někde za barákem, kde ničemu nevadí když napětí
courá a 50 Hz to nevidělo, je to jedno. Jen rozběh motoru s příkonem
srovnatelným s maximem stroje a rozběhovým proudem daleko mimo jeho
možnosti bude unikum. I redukovaný rozběhový proud stroj nevezme. On
sám bude fungovat jako softstartér. Prozkoumal bych zapojení regulátoru
a pokud by to šlo, tak při startu té pokosky bych třeba tlačítkem
vyblokoval regulaci nebo cuknul s její časovou konstantou. Vinutí
generátoru by mělo proudovou špičku přežít. Další obvody jsou otázkou.
Nebo rozběh na kliku a je po špičce :-)

Zeman