Home assistant

josef dvoracek josef.dvoracek na gmail.com
Středa Leden 1 17:58:40 CET 2020

> ja bych se zeptal spis na techniku. jaka nejkritictejsi situace muze
> nastat, treba po neprimem uderu blesku, umre 1 - 3 krabicky, kdy zase
> budu svitit ?

zdravím, v systému mám skutečně "chytré" krabičky jen dvě, a to jeden box
provozující Zigbee "coordinator" node, a druhou, kde běží home-assistant.

Pokud by jedna či obě shořely, tak:

1) shození a nahození jističů rozsvítí všechna světla, je to funkce zigbee
ikea žárovek - po přerušení napájení se rozsvítí do středního (+-) jasu
2) máme různě po bytě i svítidla s fyzickým přepínačem, tj. i když z
jakéhokoliv důvodu přestane fungovat radiový přenos (totální zarušení, atp)
, tak se dá také fungovat
3) když nebude v okolí nikdo, kdo by chtěl/uměl rozchodit rozbitou
"ústřednu", tak není problém zajít do IKEY, koupit pár zigbee vypínačů,
obejít žárovky a přejít do decentralizovaného režimu.., tj N vypínačů řídí
přiřazenou zigbee group (=skupinu svítidel). Návod je v krabičce s
vypínačem i v podobě piktogramů, překódování jednoho světelného zdroje je
na cca. 2minuty.

JD