sklo pro 3D tisk

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Pátek Únor 28 10:13:23 CET 2020

Zdravim,

Abs je na sklu a lepidlu lepsi nez na nejake podlozce od pru*. Na sklu
se po vychladnuti odlepi automaticky. Chce to 120st podlozka, hlava
tesne na podlozce, teplota dle dodavatele 250 nebo i vic. Pokud je to
vysoky tisk tak vlezt do gcodu a po 5cm pridavat teplotu, jinak se
rozpada. Taky je dobry udelat ty antiwrap pady a pridat je kolem vetsich
tisku. U Abs si chce koupit lepsi matros, nektere se hodne smrstuji.
Dobry je od DD nebo ty novejsi lepsi abs i od nasich vyrobcu Mladec ci
Filamentum.

PetG je na sklu a lepidlu strasne citlive na vysce hlavy. Ona to je spis
vytlacovana struna nez roztaveny plast. Musi byt vyska nekde od 0.05 po
0.1mm. Ona PetG je takova struna a jeste rychle tvrda, takze Vam hlava
neustale drhne o vytisk. Pokud hlavu date nizko, tak Vam to vystreluje
od podlozky a pri prejezdu odstrukuje predchozi vytisk, pokud vysoko tak
se neprilepi. Samozrejme teplota HB napr 90 nebo i 100 nekdo i mene.
Zalezi od velikosit predmetu co tisknete, pro male musite pridat. Budete
si taky hrat s rychlosti tisku malych obvodu tj. perimetr a ten snizite
taky u malych. Vyhoda je, ze ten matros neni tak citit pro tisku a tisk
je presnejsi oproti Abs.

Pokud rebela a podlozku na 12V nevytopite na 120, tak mate problem v
podlozce ci kabelu. I ty treba 2.5mm2 prurezu kabely z HB ci oznacovane
repro maji velky odpor, chce to doopravdy dobry kabel ci kratky. Taky
kvalitni HB. U prus* nedosahnete asi 120st pri 12v ona to je vetsi
podlozka a vykonove to nedate.

Co se tyka odchylky tak Zahradnik ma vychytavku tj. Hodinky/Uchylkomer a
tim udelate presne podlozku. Oproti prus* a vykyvum vysky v zavislosti
na teplote je to lepsi reseni.

Sklo pokud pridelam na rebela, tak je vypoukle, ono preci jenom trosku
pracuje jak pripevnite v rozich. Uchylkomerem se muzete presvedcit, ale
je to malo.

Jirka