sklo pro 3D tisk

Jiri LINHART hw.jirilinhart na gmail.com
Pátek Únor 28 09:27:05 CET 2020

Vždy jsem měl problémy s tím aby výtisk držel. Začal jsem ABS a červená
vyhřívaná deska + teple vodivá pasta, zrcadlo a černá fólie na skle. To
funfovalo až tak dobře že jsem spíše ničil fólii protože to moc dobře
drželo. Po pár tiscích to bylo akorát a po týdnu to nedrželo. Protože se
fólie zničila tak jsem dal keptonem. Zkoušl jsem různě inovovat tepelně
odizolovat ze spodu, PWM vyhřívání, soft. vyrovnání desky, laky i lepidlo,
PLA ... a mnoho dalšího. Vždy to dopadlo chvílu použitelné a potom to
nedrželo. Až jsem sundal zrcadlo tak jsem pochopil proč byli tyto
problémy. Dotek byl nerovnoměrný asi v 1/4 plochy. Proto výtisk byl vždy
takový že místy to drželo a místy ne.

Potom jsem zkusil půjčit tenkou hliníkovou a tisk byl mnohem lepší. Nyní
jsem použil silnou hliníkovou desku, zelenou folii, lepidlo a tak kvalitní
tisk jsem nikdy neměl. Drží výtisk přiměřeně po celé ploše a dá se spíše s
větší silou odlepit. Je pravda že jsem přešel na PLA, ale z toho důvodu že
se mě na 12V zatím nedaří vyhřát desku na 100°C.

JL