elektromobil

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na hascomp.cz
Čtvrtek Únor 20 06:18:45 CET 2020


Ja zase nesouhlasim s tou prvni casti, v dohledne dobe neco, co by melo 
alespon priblizne parametry lidskeho mozku, nebude k dispozici. Ano, ma 
i nevyhody ale co se tyce vyhodnoceni situace a necekanych zmen je 
neprekonatelny.
Taky ta robustnost a spolehlivost bude docela problem, auto by melo byt 
ready i s drobnymi zavadami, aspon na dojeti, tady se na cocku vy... 
moucha a bude po dovolene.

Dne 19.02.2020 v 22:15 Šerých Jakub napsal(a):
> S první částí souhlasím, ale ta druhá je naprosto dětsky naivní. Jen si představte politické rozhodování o jedné jediné malichernosti do takových zákonů a předpisů. Ty zástupy naprosto iracionálních "žižkovských matek" kříčící své názory, Ti politici z různých stran holedbající se tím, že oni prosazením toho zákona přeci zachraňují lidské životy a myslící přitom jen na svá koryta, ti lobisti ze stran různých výrobců, jejichž technologie se chovají tak a nebo jinak, ty několikaleté mediální ciráty kolem toho.... A to půjde klidně o kravinu typu jestli je ještě potřebný blikající blinkr, když si autonomní vozy všechno předávají datově.
>
> Takže jediné co je jasné na právních a morálních záležitostech je to, že vznikne tisíce paskvilních předpisů, omezení pro výrobce vpodstatě znemožňující cokoliv, miliony nových nálepek, poplatků, technických kontrol a všemožné další buzerace atd.,  a bude velmi těžké z toho dlouhodobým procesem postupně vykřesat něco alespoň trochu použitelného.
>
> Jakub Šerých
>     
>> -----Original Message-----
>> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Linhart
>> Sent: Wednesday, February 19, 2020 9:54 PM
>> To: hw-list na list.hw.cz
>> Subject: Re: elektromobil
>>
>>       Před prvními vlaky prý musel běžet pán od dráhy, aby se neplašili
>>
>> ostatní lidé. Ostatně i později do vesmíru letěly nejprve zvířata. Věřili
>>
>> byste před třiceti lety, co dokáže dnešní mobil? Těžko, protože by vás
>>
>> to ani nenapadlo.
>>
>>        A dnes, na konferenci odborníků se horlivě vymýšlí důvody co všechno
>>
>> nepůjde a proč to nepůjde. Vždyť dnešní svět míří do vědecko technologické
>>
>> singularity. Otázka by neměla být pokládána "zda-li", ale "kdy".
>> Počkejte 2 roky.
>>
>>
>>        S ohledem na AI nebude problém k brždění využít změklý sníh.
>> Plnokrevné
>>
>> autonomní vozidlo má vícero radarů. Takže podle namalovaných čar asi těžko
>>
>> narazí do svodidel, která uvidí také. Myslím si, že zvládne i zcela zasněženou
>>
>> silnici. Vždyť není problém na server poukládat polohu stromů / tvar krajiny
>>
>> a zbytek už se dopočítá opět podle údajů z radarů / gps. Určitě se sníží spotřeba
>>
>> paliva. Jakmile budou řídit pouze roboti, tak bude hračka doprogramovat
>>
>> "vláčky" několika aut těsně za soubou. Poslední auto uvidí totéž, co první.
>>
>> Reakce všech dokonale shodné.
>>
>>        Právní a morální záležitosti jsou jasné. Sice je správné, zachránit hlouček lidí
>>
>> na zastávce, ale takové auto si nikdo nekoupí. Takže zprvu bude chránit
>> posádku
>>
>> vozu. Jakmile dojezdí poslední neautonomní vůc, tak se pravidla lousknutím
>>
>> změní a k životům se bude přistupovat ve smyslu minimalizace ztrát, bez
>> ohledu
>>
>> na posádku. Myslím si, že to začne rozdílnou částkou v pojištění vozu dle
>> principu
>>
>> řízení. Prostě to obyčejným šoférům citelně zdraží a šmitec.
>>
>>
>>        Sám tomu netleskám a vůbec se netěším. Pak už na silnici nepůjde nic
>> dohonit.
>>
>> Běda, když někde zapomenou značení se sníženou rychlostí. Ta tam bude
>> požitek
>>
>> z jízdy. Na druhou stranu půjde během jízdy spát/pracovat/sát. Takže to ocení
>>
>> i pivovary. :-)
>>
>>
>> Honza
>>
>>
>> Dne 19.02.2020 v 21:06 Jaroslav Buchta napsal(a):
>>> Napriklad ABS, reklo by se provereny system - na nekterem typu povrchu
>>> v nejake situaci selhava, proste to nebrzdi prakticky vubec. Prekvapi
>>> to, ale ja to resim najetim napr. do hromady snehu co je na kraji
>>> silnice, zpomali to a ABS se i vetsinou chytne, je treba odhadnout,
>>> jak je snih asi tak tvrdy aby nedoslo k poskozeni auta. Bude tenhle
>>> algoritmus umet i autonomni rizeni? A spoustu dalsich situaci, ktere
>>> lze vyresit na zaklade predchozich zkusenosti, odhadu, predvidavosti...
>>>
>>> Dne 19.02.2020 v 20:58 Ales Prochaska napsal(a):
>>>> Ono je to jako s každou náhradou člověka počítačem. Počítač bude
>>>> dělat taky chyby, jenom jiné, "nelidské" a na nás je abychom si na ně
>>>> zvykli, pokud bude celkové skóre vycházet ve prospěch automatů. Holt
>>>> třeba počítač vždycky vybere zatáčku a nikdy neusne na dálnici, ale
>>>> místo toho občas narazí do toho čistě bílého kamiónu...
>>>>
>>>> Aleš Procháska
>>>>
>>>>> Jo a pak se to setká s nějakou novou situací a někdo umře. Do
>>>>> centrály se pošlou data, udělá se update... Ale ten mrtvý už bude
>>>>> mrtvý.
>>>>> P. K.
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list