elektromobil

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Únor 19 22:15:48 CET 2020


S první částí souhlasím, ale ta druhá je naprosto dětsky naivní. Jen si představte politické rozhodování o jedné jediné malichernosti do takových zákonů a předpisů. Ty zástupy naprosto iracionálních "žižkovských matek" kříčící své názory, Ti politici z různých stran holedbající se tím, že oni prosazením toho zákona přeci zachraňují lidské životy a myslící přitom jen na svá koryta, ti lobisti ze stran různých výrobců, jejichž technologie se chovají tak a nebo jinak, ty několikaleté mediální ciráty kolem toho.... A to půjde klidně o kravinu typu jestli je ještě potřebný blikající blinkr, když si autonomní vozy všechno předávají datově. 

Takže jediné co je jasné na právních a morálních záležitostech je to, že vznikne tisíce paskvilních předpisů, omezení pro výrobce vpodstatě znemožňující cokoliv, miliony nových nálepek, poplatků, technických kontrol a všemožné další buzerace atd.,  a bude velmi těžké z toho dlouhodobým procesem postupně vykřesat něco alespoň trochu použitelného. 

Jakub Šerých
   
> -----Original Message-----
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Linhart
> Sent: Wednesday, February 19, 2020 9:54 PM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: elektromobil
> 
>      Před prvními vlaky prý musel běžet pán od dráhy, aby se neplašili
> 
> ostatní lidé. Ostatně i později do vesmíru letěly nejprve zvířata. Věřili
> 
> byste před třiceti lety, co dokáže dnešní mobil? Těžko, protože by vás
> 
> to ani nenapadlo.
> 
>       A dnes, na konferenci odborníků se horlivě vymýšlí důvody co všechno
> 
> nepůjde a proč to nepůjde. Vždyť dnešní svět míří do vědecko technologické
> 
> singularity. Otázka by neměla být pokládána "zda-li", ale "kdy".
> Počkejte 2 roky.
> 
> 
>       S ohledem na AI nebude problém k brždění využít změklý sníh.
> Plnokrevné
> 
> autonomní vozidlo má vícero radarů. Takže podle namalovaných čar asi těžko
> 
> narazí do svodidel, která uvidí také. Myslím si, že zvládne i zcela zasněženou
> 
> silnici. Vždyť není problém na server poukládat polohu stromů / tvar krajiny
> 
> a zbytek už se dopočítá opět podle údajů z radarů / gps. Určitě se sníží spotřeba
> 
> paliva. Jakmile budou řídit pouze roboti, tak bude hračka doprogramovat
> 
> "vláčky" několika aut těsně za soubou. Poslední auto uvidí totéž, co první.
> 
> Reakce všech dokonale shodné.
> 
>       Právní a morální záležitosti jsou jasné. Sice je správné, zachránit hlouček lidí
> 
> na zastávce, ale takové auto si nikdo nekoupí. Takže zprvu bude chránit
> posádku
> 
> vozu. Jakmile dojezdí poslední neautonomní vůc, tak se pravidla lousknutím
> 
> změní a k životům se bude přistupovat ve smyslu minimalizace ztrát, bez
> ohledu
> 
> na posádku. Myslím si, že to začne rozdílnou částkou v pojištění vozu dle
> principu
> 
> řízení. Prostě to obyčejným šoférům citelně zdraží a šmitec.
> 
> 
>       Sám tomu netleskám a vůbec se netěším. Pak už na silnici nepůjde nic
> dohonit.
> 
> Běda, když někde zapomenou značení se sníženou rychlostí. Ta tam bude
> požitek
> 
> z jízdy. Na druhou stranu půjde během jízdy spát/pracovat/sát. Takže to ocení
> 
> i pivovary. :-)
> 
> 
> Honza
> 
> 
> Dne 19.02.2020 v 21:06 Jaroslav Buchta napsal(a):
> > Napriklad ABS, reklo by se provereny system - na nekterem typu povrchu
> > v nejake situaci selhava, proste to nebrzdi prakticky vubec. Prekvapi
> > to, ale ja to resim najetim napr. do hromady snehu co je na kraji
> > silnice, zpomali to a ABS se i vetsinou chytne, je treba odhadnout,
> > jak je snih asi tak tvrdy aby nedoslo k poskozeni auta. Bude tenhle
> > algoritmus umet i autonomni rizeni? A spoustu dalsich situaci, ktere
> > lze vyresit na zaklade predchozich zkusenosti, odhadu, predvidavosti...
> >
> > Dne 19.02.2020 v 20:58 Ales Prochaska napsal(a):
> >> Ono je to jako s každou náhradou člověka počítačem. Počítač bude
> >> dělat taky chyby, jenom jiné, "nelidské" a na nás je abychom si na ně
> >> zvykli, pokud bude celkové skóre vycházet ve prospěch automatů. Holt
> >> třeba počítač vždycky vybere zatáčku a nikdy neusne na dálnici, ale
> >> místo toho občas narazí do toho čistě bílého kamiónu...
> >>
> >> Aleš Procháska
> >>
> >>> Jo a pak se to setká s nějakou novou situací a někdo umře. Do
> >>> centrály se pošlou data, udělá se update... Ale ten mrtvý už bude
> >>> mrtvý.
> >>> P. K.
> >>
> >> _______________________________________________
> >> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> >> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list