Vykonova strata diod

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Únor 11 13:27:23 CET 2020

Když kouknu do nějakého zdroje, kde se taková dioda využívá dost naplno,
tak je připájena asi tak 5mm od pouzdra na malý chladič, protože to
pouzdro diody je tak mrňavé, že samo o sobě uchladí celkem prd. Když si
to spočítám, tak tepelný odpor toho vývodu je asi 25K/W, chladič odhadem
dalších 25K/W a to už může 1W uchladit docela v pohodě, při 2W to asi
také jen tak neupečete.

Mrazík