Re: OT: GSM opakovač.

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Únor 10 20:41:41 CET 2020

Operátor to může zjistit poměrně jednoduše.  Na *2G* síti je jeden z
přenášených parametrů TA  ( Time Advance  )
Je to cislo od 0 do 63 ( násobky cca 537m ) , ktere urcuji vzdalenost
mobilni stanice od zakladnove.
No a kdyz bude uroven signalu na vstupu BTS  velka pri TA napriklad 25km ,
je jasne, ze takovy vykon negeneruje klasická mobilni stanice, ale bud ma
silne  ziskovou antenu,
nebo pouziva repeater. Takze se daji vyfiltrovat silne GSM stanice s velkym
TA a je hotovo.
Ono je to cele jeste trochu slozitejsi, BTS kdyz ma na vstupu silny signal,
rekne MS , aby ubrala vykon, takze se ten vykon snizi.... Ale to se deje az
behem hovoru.
Pri sestavovani spojeni to jede plnym vykonem, tady se musi delat
porovnavani.

Mimochodem zahajeni hovoru na 2G je pomerne vypovidajici test repeateru  -
jeho dynamiky a linearity pri prebuzeni  .
Pokud totiz sestaveni spojeni pri pouziti repeateru trva neumerne dlouho,
je jasne, ze signal je "zlimitovany" , zkresleny, zachybovany  a repeater
je tim padem  prebuzeny.