[OT] Cisteni DPF filtru

Sobota Únor 8 10:58:42 CET 2020

Zdravim, jsem cerstve majitelem tohoto zazraku ve Fordu (s aditivem
EOLYS, 2.0 tdci 100kW) a tim padem se filtr planovane zanasi a ma
limitovanou zivotnost. V jakem je ted stavu uplne nevim, zatim se
regeneruje a tlakova ztrata je tak nejak normalni, ale casem se
nepochybne ucpe :-(

Ma nekdo zkusenosti s cistenim a metodami? Asi nejbeznejsi je nejaky
proplach vodou se sajrajtem na specialnich strojich, vypada to dobre ale
dostane to nespalitelny sajrajt az ze dna kanalku? Koukal jsem na
cisteni nejakymi tepelnymi vlnami, lezly z toho takove housenky bordelu,
ale moc hodnoverne to nevypadalo.

Kazdopadne cena cisteni je 4-6kKc, coz neni malo, kdyz original novy
filtr se da sehnat pod 15kKc, neoriginal i pod 5 ale to bez platiny atp.
asi fungovat moc dlouho nebude... Zas kdyby se to vycistilo skoro
dokonale, tak OK...

Jeste me napadlo, co by to delalo, kdyby se filtr namontoval obracene?
(katalyzator je zvlast) Jedinou technickou komplikaci je tady zda se
nutnost premisteni teplotniho cidla. Ale nekde jsem cetl, ze struktura
filtracni steny je nejak nesymetricka (vetsi pory smerem ven)? Ale moc
se mi to nezda.