Abicko - Rychlokurz elektro

AZe aze na seznam.cz
Neděle Únor 2 17:22:56 CET 2020

Tuto šílenost bych dětem rozhodně nedoporučil. Neznám autora, asi měl dobrý záměr, ale neumí to.
Matoucí a nesmyslné plácaniny. Čím větší proud tím větší magnetizmus.
Rezistor je součástka omezující průtok proudu, tedy ochrana před poškozením.
Stejně tak si můžete vyzkoušet dotknout se nožičkami LEDky baterie 9V.
Abyste vše slyšeli, použijete diody.Ty vedou proud jen jedním směrem, a tak vznikne stejnosměrný proud pro sluchátka (takzvaná detekce signálu). Se střídavým proudem by měla sluchátka pravděpodobně problém.
No comment. Na další kritiku je tam toho spousta.
Existuje starší literatura, daleko lepší, než tohle. G. Tauš: Pokusy z radiotechniky, 1967, z téhož roku je Rádiotechnika, H. Meluzin,
a další a další, a časopisy.
Toto je opravdu vhodné na Youtube, jen ty prsty přibarvit.
aze

From: Pavel Kutina
Sent: Sunday, February 02, 2020 4:44 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Abicko - Rychlokurz elektro

Prošel jsem si zbytek dílů a je to docela hardcore... Chápu, pro koho je to určené, chápu, že návody že sedmdesátých let není špatný nápad zrecyklovat a nechat si za to zaplatit, ale tohle se mi zdá kapku moc, aspoň chvíli fungovat by to mělo...

Trochu mi to připomíná různé "life hacky" z YouTube - tam jsou tedy základem tavná pistole, 9V baterie a hnědé ruce 😁 taky to v principu může fungovat, jen to provedení nebezpečně připomíná "cargo efekt"...

Pavel Kutina