Re: Ryzen 7 3700X - problém s dosažením taktu...

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Prosinec 30 19:31:08 CET 2020

Vidíte, a to je právě ten rozdíl v přístupu - na platformě Wintel jsem nikdy
nic takového luštit nepotřeboval... Někoho to možná baví, ale já na tom
chtěl a potřeboval dělat - testy ať si udělají výrobci, mně za to nikdo
neplatí a masochista nejsem. Takže od té doby Intel (a NVidia) a nemám důvod
ke stížnostem.

Mimochodem - psal jsem o Photoshopu, ke kterému neexistuje v profesionální
fotografickém postprocesu stejně schopná a stejně univerzální alternativa
dodnes. Tolik k poznámce "jestli chci mít ten SW v baráku".

Tím bych to také ukončil.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Dodo Racek
To: HW-news
Sent: Wednesday, December 30, 2020 7:15 PM
Subject: Re: Ryzen 7 3700X - problém s dosažením taktu...

Dakujem za dalsi pripad a nazor -> ked nefunguje jeden program, tak uz nikdy
nic od vyrobcu procesorov do domu...
Velavravne.

;-)

Ja by som si precital Release notes a System requirements, Install Guide,  a
pod..., zistil, ci vyrobca SW pozaduje nieco specialne, ci vyhovuje moja
konfiguracia HW,

a ak ju nevylucuje, tak sa v pripade nefunkcnosti SW zamyslel nad tym SW a
vyrobcom toho SW, ci by som ich chcel niekedy v baraku...

A este sa zamyslam, ze sa asi nezivite programovanim...

Napisat SW, nainstalovat na ine zariadenie, ako je vyvojove PC, a zistit, ze
nefunguje a uz nikdy nepouzit nic od toho vyrobcu procesorov ... by mohlo
byt frustrujuce...

asi by ste asi velmi rychlo nemali co programovat, lebo vsetci vyrobcovia
procesorov by sa (zakratko ?)  dostali na "interny blacklist" ...

Je skutotcne neuveritelne, ze vyrobcovia CPU NEVYRABAJU procesory, aby na
nich mohli bezat vsetky SW, ktore niekto napise...

Toto bol moj posledny prispevok k teme procesorv INTEL a AMD.

Dodo

st 30. 12. 2020 o 15:44 Pavel Kutina <hw na prelude.cz> napísal(a):

Kdysi jsem si postavil mašinu s AMD, Athlon 5050B v AM2, tenkrát docela
slušný výkon za dost rozumnou cenu proti Intelu. Mašina chodila (a vlastně
chodí dodnes) celkem slušně, kromě toho, na co jsem ji potřeboval nejvíc -
ve Photoshopu měla proti cenově (nikoli výkonově) porovnatelném Intelu u
některých naprosto základních operací (typicky resize fotky) mnohonásobně
nižší výkon. Byla docela pruda místo dvou vteřin čekat přes padesát...

Vyřešil jsem to tak, že jsem koupil Intel a z toho AMD udělal developerský
webserver, tam chodil jak z praku. Ale tenkrát to fakt nepotěšilo.

Je vidět, že časy se mění, ale některé jistoty zůstávají - AMD do baráku
jako univerzální stroj fakt už nikdy.

Pavel Kutina