Re: Nastavení 3D tisku - začátečník

Jan Průha jan.pruha na volny.cz
Středa Prosinec 30 00:01:59 CET 2020

Taky bych si typnul na podávání filamentu.
kabel ke krokáči, utažené podávací kolečko atd.
Teplotou to podle mě nebude. Já mám nastaveno na PLA 230/60 (teda Bůh ví
co je tam doopravdy, termokameru nemám) a tisknu jako Fík (ten maxipes).
Taky bych zkontroloval, jestli se filament volně odvíjí ze špulky.
Na prvotní pokusy a hlavně na fotky není transparentní filamet úplně
ideální. Není na tom nic vidět.
Zkuste nejlépe bílý. Na černém taky nejsou detaily dobře vidět.

Ještě k tě teplotám. Vůbec si myslím, že vliv teploty se přeceňuje. Než
jsem si kupoval tiskárnu, tak mě poměrně dlouho odrazovaly ty diskuse o
parametrech. "Zkuste teplotu o 5 zvýšit. o 3 snížit." Bál jsem se, že to
bude moc laborování.
Podle mých zkušeností +/-10 st nehraje skoro žádnou roli. Já jsem u těch
mých 230 zůstal tak nějak ze setrvačnosti. Prostě: fuguje to, nesahej na to.
Ale myslím, že by to 220 nebo dokonce 210 tisklo stejně dobře.

Nejdůležitější je dobré srovnání tiskárny a stolku, napnutí řemínků a
hladký a plynulý posuv filamentu.

H.