Re: Krokový motor - nepravidelnost chodu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Prosinec 29 17:26:26 CET 2020

Profinet je Siemens. Protože je v Evropě hodně rozlezlý (ten Siemens),
tak je
skutečně Profinet nejrozšířenější z průmyslových sběrnic na Etherneru.
Ale je třeba počítat s tím, že aspoň 1/3 ceny zařízení je za tu nálepku.

EtherCAT je dvojka, ale má největší nárůst trhu. A je (podle mě) mnohem
lépe vymyšlený, je bez licenčních poplatků a má lepší real-time parametry.
Je výborně zdokumentovaný a jsou k dispozici open-source SW pro řešení
mastera. A pro slave, kde je třeba speciální HW, je k dispozici levný chip
od Microchipu (cena někde kolem 10-15Euro).

Jen tak pro zajímavost: zrovna teď přes svátky se bavím tím, že píšu mastera
na holém ARMu, bez operačního systému (a dokonce i bez RTOS).
S I/O couplerama už mi to chodí, s takovou speciální polohovací
jednotkou taky.
Zatím mi ještě nejedou serva, ale to do Silvestra předpokládám dám taky.

PL