RE: Ryzen 7 3700X - problém s dosažením taktu...

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Úterý Prosinec 29 13:14:53 CET 2020

> X86 a x64 kompatibilne nie su.
> Su to ine architektury.
> x86 jako architektura (to jsem mel na mysli) vs. x86 a x64 jako 32 a 64 bitove procesory teto architektury.
> Zpetna kompatibilita tam je, jinak byste na x64 nespustil 32 bit system. A to bezne funguje.

X86 a x64 opravdu kompatibilni nejsou, Microsoft a potažmo i Intel z marketingovych duvodu jako x64 oznacuje architekturu AMD64. A ta je vyvinuta jako kompatibilni k X86. X64 byla vyvinuta Intelem a v podstate v tichosti opustena. Pouziva se jen u serveru a desktopove verze na ne dle meho MS ani nedela/nedelal. Dnes je ta puvodni X64 spis oznacovana jako ia64 a je mrtva. Kompatibilita amd64/X86 sice je ale není 100% a MS pokud vim ma nektere věci optimalizovane a to ze se instaluje 32bit verze na AMD64 architekturu znamena, ze se pouzije trosku jiny upraveny HAL.

Radek (benedikt2hw.cz)