Re: Ryzen 7 3700X - problém s dosažením taktu...

Jiří Nesvacil nesvacil na posys.eu
Pondělí Prosinec 28 22:34:49 CET 2020

Tech neznámých je delako víc, jako přesná verze Windows 10 tj. built.
Jeden stroj je například aktualizován a druhý ne. Nebo zda je Windows 32
či Windows 64. Jaké další komponenty jsou nainstalovány jako NET
Framework v jaké verzi, nebo knihovny VCC nebo verze OpenGL či DirectX.
Nebo zda na PC byl proveden memtest. ....

To prostě na jednu větu nestačí. A doopravdy ryzen není zpětně
kompatibilní, má třeba jinak dělanou virtualizaci. Nebo si sw testuje
verzi CPU a pokud ho nezná, tak ho třeba zařadí i jako jiný CPU a tam
může být problém.

Vy máte taky starou verzi PInacle, již je 24 a u té verze píšou o
ryzenu. V té době co vznikl Váš sw nikdo o tomto CPU asi neslyšel ... či
nebyl rozšířen... .

Dále sw se vyvijí na určitém počítači vývojáře (zde je Intel nebo AMD) a
následně se testuje na jiné kombinaci hw. Primárně je tedy na platformě,
kde se vytváří, není v tom žádná preference či záludnost. A pokud v době
tvorby SW CPU ryzen neexistoval, tak to nikdo ani nemohl testovat.

Obecně platí dát BIOS do továrního nastavení, pustit memtest.
Aktualizovat Windows 10, aktualizovat další případný SW jako VCC
knihovny, NET framework, nenahrávat ovladače od výrobce, snad krom
grafické karty. A i grafickou kartu nechat nejprve systémovou a následně
změnit.

A samozřejmě krom ryzenu není Windows 10 jako Windows 10. Windows 10 je
spíš značka než verze.

Jirka